Powered By Blogger

torsdag, januar 12, 2006

Merkelige kvardagsvaner oss mennesker imellom.

Det er mange ting det går ann å lure på, jeg har i det siste sett på ulike vaner hos mennesker å tenkt over hvor merkelig det er å være så forskjellige som vi er.

Det som jeg har lurt mye på er HVOR legger man klær som er ibruk??

A Gulvet annses som rent og ingenting passer bedre en en myk haug å plante bena i når man sviger seg ut av senga om morgenen, du legger dem på gulvet slik at man har god peiling på at disse klærne er brukte og de blir liggende der til man må måke seg inn døra på soverommet. skap har man ikke, isåfall er det ikke ryddig.

B Du legger ikke klær på gulvet for da føler du at de blir skitne, men du legger dem på en stol innen rekkevidde, til haugen blir så stor at man ikke får tak i det underste plagget uten å velte hele rua, eller så henger du de opp på en knagg til det ikke er mer krok å henge klær på. Skap har man, men brukes ikke så ofte for klær kommer på stolen eller knaggen før de kommer så langt.

C Klær hører til i kleskapet, du bretter og legger klærne inn i skapet og finner frem et passelig antrekk før du legger deg om kvelden, skapet er ryddig og gulvet er rent.

D Klær brukes til de er skitne, du bruker ferdig et plagg før du tar et nytt, skapet er ryddig golvet er rent, stolen er tom og knagger har man ikke.


Jeg er en ganske klar B. hvem er du?

Håper du tar deg tid til å tenke over å svare for dette syntes jeg er fasinerende!!


TAkk

10 kommentarer:

Johannes sa...

For min del vil æg sei at æg havnet i sjiktet mellom A og B.

Pappa Karlsen sa...

Må sei at æg æ nok en D ja.

Hanna sa...

eg e B!!

Mamma Karlsen sa...

jeg er nok mest en C, men kanskje også litt B. god blanding kanskje? dette var et kult innlegg....(dvs: du tenker kult!) skriv mer om sånne tanker....gla i deg

Hanne sa...

hehe, fantastisk at dåkke svare! D, Odderling, dæ hadde æg ikkje trudd :)

Fru Hetland sa...

eg er veldig B. krakken og tørkestavitet(som det ikkje er plass å tørke klær på) på badet har plass til mange klær. Gulvet blir brukt til klær som er litt skitne, men som eg skal bruke til f.eks en joggetur dagen etter. I klesskapet er kun klær eg bruker svært sjeldent (eks. bunad)og klær eg ikkje bruker (eks. for små klær). reine klær kommer aldri lenger enn til brette-stolen i kjellerstua, før dei begynner sin nyee runde med bruk, krakk, bruk, gulv, evt bruk, vaskemaskin, tørketrummel, kjellerstua.

Gretty sa...

æg æ en B/C. klænå ligge bretta samen i en haug eller blir hengt opp på en knagg men he ikkje så mange knagga så klænå må brettas å leggas i skoffå ittekvært. æg he ikkje så møje klær heller så dei æg broge går egentligt i et evig kretsløp, blir brokkt, vaskt, brokkt, vaskt. nå når æg æ i praksis å står opp way to early hende dæ at æg legge klar dagens antrekk kvelden før, evt står æg ikkje opp før æg he bestemt mæg.

Anonym sa...

Æg æ en heilt klar A, klær som er brukt ligger i et "system" på gulvet, arbeidsklær i sin haug, "litt finere klær" i sin haug, osv... Det som er viktig er at de må ligge slik at min bedre halv del ikke ser de fra hennes side av sengen, får da kan det bli bråk. (Har hørt talen om hvor klær bør bo, og hvor de ikke har lov å ha reir, noen ganger)

Det som er fantastisk hos oss er at klær som trenger en vask, forsvinner "magisk" fra gulvet og havner i vaskemaskinen, kort tid etterpå henger de på tørkestativet, når de blir meldt savnet, havner de myke, rene, godt luktende og fint brettet i skapet. Og etter førstegangs bruk havner de selvfølgelig tilbake i sitt rette element på gulvet.

MEN hu æg æ gifte mæ prøve å "helpa" mæg te å bli en C / B. Stadige nye påfunn, med knagger, hint og hjelp....

PS: Til dere som lurer:
Hun har da "heldigvis" eller "desverre", (alt etter hvem du spør) ikke klart å omvende meg enda. Men vet ikke hvor lenge jeg klarer å stå i mot. Fint viss flere en meg er tøffe nok å stå frem som stolte A personer!

Hanne sa...

Meine SJØNE Skatt! Trur du ikke æg æ andre plasse en i sengå på soverommet? Golvet må støvsugas( kan jo foklara at klænå "magisk forsvinne") Klær ska inn i skapet osv. å då ser æg jo syndene dine..hehe =)

Men æg syns du he blitt MØJE flinkere alså, fleire å fleire skitne sokka havne "magisk" i skittentøyskorgå!!

Æg sidde her å lær litt, ganske løye å få veda om vanane te folk. Klænå te ragnhild virke teå ha dæ travelt.=) Æg trur at æg konne gjetta at du grete va en a/B =)

Jens sa...

KNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGGKNAGG