Powered By Blogger

fredag, oktober 07, 2005

Nå er det jammen helg igjen.

Denne uken har fløyet av gårde i en dudrende fart.
Tone og Grete har vært hjemme, og jeg føler jeg har hatt en bitteliten høstferie, selv om det er langt fra sant. Men det har vær koos!!
ååå gji meg så mye henging hver uke, det hadde vert noe det.
henging hurra hurra!!

Sånn ellers så skjer det litt nye ting for tiden.
Min kjære huskirke (solberghuset) har dette året latt fokuset gå på UT. Ut til tjeneste.
Vi har kommet i sammarbeid med frivillighetssentralen på Bryne, som drives av en fyr som heter Notto, han er helt vill!!
Jeg ønsket å gjøre praktisk arbeid, og vi ble en gjeng på 11 stk fra vår huskirke med samme ønske.
Vi møtte Notto nå på tirsdag, og fikk spørsmål om vi kunne tenke oss å lage en Kafee for rusmisbrukere.
Altså, vi har lokalet med kjøkken og egen inngang (frelsesarmeen på bryne) så Vi skal rett å slett pusse opp å lage lokalet kult og koselig! For en oppgave!!!!
Jeg ble så å si helt rusa. mest fordi dette er noe som er savnet i denne krets.
Ca 40 rusmibrukere mangler en plass for henging hvor en kan møte andre mennesker
over en kopp kaffe og lese en avis, og kanskje surfe litt på nettet!



Time, Klepp, og Hå har ingen tilbud for rusmisbrukerer. Det som fins er midtpunktet eller sivdamheimen, så tenk selv. For en oppgave!! jeg gleder meg noe sinnsykt til å komme igang.

Forslag til navn tas imot med takk!
Tre er allerede oppe å spinner.
1.kafee Rush
2.midt i stikket (denne er litt useriøs)

nykommere:
3 ."skuddet"
4.
Siste stikket

Gi din stemme!
ha en finfin helg!


jeg har fri..joho!

9 kommentarer:

Pappa Karlsen sa...

ikkje gløm "Skuddet"

Hanne sa...

I fix =)

Iren sa...

æg stemme ao for skuddet!!!! flott at du brenne for dette skatt! God Bless ;)

Unge SPOR sa...

Æg stemme for "siste stikket"....då ska du sjå at Grete ao tæge seg en tur innom :)

Hanne sa...

hehe, trur dæ enten blir en postiv oppfordring eller en negativ..litt skummelt

Fru Hetland sa...

inspirerande å sjå at du brenne sånn for dette prosjektet!!!
glede meg te å komma skikkele i gang!!!

Gretty sa...

æg må jo få lagt te "stikk innom" som va min personlige favoritt ;)

Jens sa...

Den smilende abstinens!
-velkommen til et røykfritt miljø!

Hanne sa...

hihih, æg lær. men æg TRUR ikkje at navne kan innehalda, noge som helst mæ, stikk, skudd, drikk, abstinens eller røyk. Kan bli vanskelig!